tirsdag 19. desember 2017

Kjapp kjole

Nesten alle kjolene i skuffen til lillesøster er for små. De fleste ender sånn midt på rompa, men hun har en som passer. Den brukte jeg som utgangspunkt til en ny, kjappsydd kjole, for vi skulle på juletrefest i barnehagen.


For et par år siden var tog det store for storebror og jeg sydde et par småting i dette Thomas toget-stoffet. Nå synes lillesøster at togbanen til storebror er veldig stas, så jeg tok sjansen på å bruke noen små rester til denne kjolen. Det ble heldigvis en kjempesuksess!


Det grå stoffet er faktisk møbelstoff, så det er ganske tykt. Derfor valgte jeg å bare sy kanten nede med overlock, slik at det ikke ble så tykt. Lommer må småfolk ha, for der kan man putte litt av hvert!



Lillesøster ble fornøyd og vil stadig vekk ha på "togkjolen" sin. Det var dog ikke enkelt å ta bilder av en toåring som ikke greier å stå i ro.... Jeg regner med det blir flere lignende kjoler etter hvert, siden den er lett å sy, samtidig som det er lett å justere lengde og bredde etter hvert som hun vokser. 

1 kommentar:

  1. Den var du heldig med! Lillesøster er kjempefin i tog-kjolen sin! Synes også det er så koselig at hun gjerne vil pynte seg!

    Riktig god jul fra Ingunn

    SvarSlett