lørdag 17. september 2016

Hipt å være firkanta

Sånn forfra ser den ut som ei helt vanlig jakke. Ei grå kjedelig jakke med litt gøyale knapper.


Men så snur man ryggen til, og der, der kommer moroa!


Jeg så Strikkelisa sin "hipt å være firkanta jakke" på Instagram flere ganger underveis i mønsterprosessen og teststrikkingen (@_strikkelisa_ for de som lurer), og falt pladask. Jeg kjøpte oppskriften den dagen hun la den ut for salg.
Og nå har lillesøster altså fått ny strikkajakke. Siden jeg strikka størrelse to år er den litt stor enda, men kan nok tas i bruk til våren, kanskje.


Jeg fant knapper i et knappeglass, i så like gule og oransjefarger at man skulle tro de var laget til formålet (eller at jeg hadde planlagt det på forhånd, noe jeg faktisk ikke gjorde). Garnet er rester, alt sammen.  Det grå etter mannens Ranger, de andre etter Hønefosskofta mi. Pickles Pure Wool alt sammen, ren ull som varmer godt (og siden det kan vaskes på ullprogram så funker det til sølete smårollinger også!). 

2 kommentarer:

  1. Hei, det var en fin variant av en enkel jakke ( som jeg i utgangspunktet trodde var helt grå) Og de knappene var jo 100% perfect match!!
    Heller ikke dumt å få brukt opp fint restegarn.
    Titter snart innom igjen.

    SvarSlett
  2. Morsom jakke! Fin modell til restegarn, dette :)

    SvarSlett