fredag 29. juli 2016

Lokale funn!

I Trondheim er det Olavsfestdager og det betyr masse liv i byen. En av favorittene er det historiske markedet, hvor det selges litt av hvert. Etter at unge Mr. Melkebart fikk tilfredsstilt sitt behov for ei stor vikingeøks, var det mamma sin tur.


Den norske spælsauen vekker minner hos meg. Da jeg var 18 fikk jeg et kopplam av onkel, som hadde en flokk spælsau. Lammet vokste til en stor bukk og vi prøvde flere ganger å få han tilbake i flokken, men han mente bestemt at han ikke var en sau, så det ble det aldri noe av (han var nok mer en hund, han både gikk i bånd og sparket fotball). Etter et år ble han for stor og uhåndterlig, og det var på tide for meg å flytte hjemmefra, så bukken måtte slaktes.

Den gangen tenkte jeg ikke på ulla, men dette garnet er altså virkelig sauegarn! Det lukter sau, og kjennes ut som sau. Tre hesper fra Selbu spinneri, to i lys sjokoladebrun og et i mørk sjokoladebrun skal etter hvert bli genser til meg selv.
Det er altså spælsaugarn i naturfarger og fargene er bare helt nydelige.

Nå skal jeg sniffe garn og nyte resten av fredagskvelden og ferien...



1 kommentar:

  1. Hehe, sniffa garn, det høres kjent ut. VI har to kaniner som røyter masse nå så jeg prøver å spare så mye jeg kan kanskje jeg får noen til å spinne til garn til meg en gang. Men med to så små kaniner kan det nok ta en stund før jeg har nok. ;)

    Likte godt fargene på garnet du har valgt, blir nok en fin genser.

    SvarSlett