fredag 1. april 2016

Mormor, altså ungenes mormor og dermed min mamma, strikker sjelden noe til mine barn. Jeg strikker så mye selv at hun heller konsentrerer seg om å strikke til de to andre barnebarna, siden de ikke har en mor som strikker selv. Men av og til finner hun noe hun har lyst til å strikke. På nyåret fant hun en oppskrift i Hjemmet, som hun bare måtte strikke. Siden de andre barnebarna er større og oppskriften bare gikk opp til størrelse to år, spurte hun om hun kunne strikke settet til lillesøster. Ingen er vel dumme nok til å si nei takk til noe sånt, og unger kan aldri få for mye ullklær, eller?


Ikke rosa, sa jeg, men gjerne en fin rødfarge. Rødt, med hvite kanter ble det da. Oppskriften er Lillemor fra Viking Garn, Mamma strikket i Sisu fra Sandnes garn. Dette ligger nå klart til høsten og vinteren og barnehagegarderoben begynner dermed å bli ganske så bra med tanke på ull.... 

2 kommentarer:

  1. Så fint sett:) det er alltid kjekt med strikkegaver, og kanskje vi strikker setter aller mest pris på det? Jeg blir i hvertfall veldig glad for å få strikk.

    SvarSlett
  2. For et utrolig nydelig sett! Elsker den lille hvite blondekanten <3 Alltid hyggelig å få hjemmelagde gaver, selv om man kan lage det selv. Blir alltid kjempeglad når noen har lagt ned jobb i å lage noe til meg.

    Ønsker deg og dine en flott fredag og en strålende helg:-)

    SvarSlett