torsdag 13. august 2015

Teppe, teppe, teppe....

Ja, jeg skulle vise frem noe nylig ferdigstrikket, men det drøyer med å få tatt gode bilder. Så da tenkte jeg å vise frem en stabel babytepper i stedet.



Min erfaring er at man vel aldri kan få for mange tepper. De kan brukes overalt, både sommer og vinter. Det blå teppet øverst er et bomullsteppe, Fullmåneteppet, som ble strikket før Mr. Melkebart ble født. Nummer to er vognteppet i bomull fra mamma, nydelig strikket, og er på plass i vogna allerede. Forhåpentligvis blir det en fin høst som gjør at jeg kan bruke dette lenge før det må skiftes ut til ullteppe.
Et grått, enkelt og nøytralt helseteppe i bomull er veldig anvendelig og er pakket i veska klar for sykehuset. Blått bølgeteppe i alpakka ble strikket av min lillesøster, stolt tante til Mr. Melkebart, og den første barselgaven vi fikk den gangen. Det grønne er også i alpakka, mykt, varmt og ganske stort, og har de siste årene egentlig hatt fast tilholdssted i bilen. Av og til kan det jo bli litt kaldt i bilen, så da er det greit å ha et teppe liggende klart ved siden av bilsetet. Mr. Melkebart trekker ofte teppet over seg om han blir litt trøtt på en lang biltur!
Det neste er det eneste jeg har strikket nytt til lillesøster, Evas teppe ble strikket og blogget i vår. Det har også litt størrelse og blir nok et godt vinterteppe.
Det nederste var nok det som kostet meg mest arbeid, masse mønster strikk, sying og klipping, og montering av bakside i bomull. Vognteppet Latvian Garden har vært mye i bruk, det siste året sånn omtrent konstant i sykkelvogna, både til å sitte på og ha over seg. Etter en vask er det like fint igjen, superwash garnet holder seg virkelig bra i bruk!
Det var alle babyteppene som nå ligger klare til bruk. Ikke for mange dette, eller? 

1 kommentar:

  1. Du verden så mange fine tepper! Man kan ikke få for mange av dem :)

    SvarSlett