onsdag 13. mai 2015

Litt for stor?

Jeg fant noe garn fra en USA-tur noen år tilbake, og fant ut at det var perfekt til en genser til Mr. Melkebart. Garnet er ute av produksjon nå, Cephalopod Yarns ble lagt ned før jul i fjor, og dermed er garnet litt unikt. Men, nok til en genser vær det hvertfall, selv om jeg brukte lang tid på å finne ut av hvordan jeg skulle bruke de to nøstene blå og det ene grå for å utnytte det best mulig.


Valg av mønster tok tid, og jeg endte til slutt med Picking Pebbles, en ganske enkel genser med lomme foran, hvor man lett kunne bruke to farger. Jeg fant ut at jeg nok hadde nok garn til å strikke størrelse 5 år, og det hadde jeg. Men genseren blir nok litt stor i år for snart 4-åringen (om han ikke legger inn en kraftig vekstspurt i løpet av sommeren). Det fine med å strikke litt for stort til barn er derimot at det en dag vil passe, så til neste høst blir nok denne fin! 


Siden genseren ble såpass stor ble også bildene uten modell. Grått bærestykke, grå lomme og en liten såvidt synlig grå kant nederst på bol og ermer. 


Mr. Melkebart ble fornøyd med lommen, små gutter har jo alltids noe de skal bære rundt på, så genseren blir nok populær. Til neste år. 
Nå må jeg bare finne ut hvilken genser jeg skal strikke til denne høsten.... 


1 kommentar:

  1. Kjempe fin genser, likte veldig godt lommen :) Og ja fordelen med barn er at de skal vokse så alt som er for stort er bare kjekt å ha på lager :) Du får kose deg med å strikke en litt mindre til høstens garderobe!

    SvarSlett