tirsdag 21. april 2015

Små rester kan også strikkes opp

Innimellom må man kvitte seg med litt restegarn. Jeg er ikke alltid like flink til det, men når jeg uansett strikker litt babystrikk for tida, finnes det vel ingen unnskyldning...
Restene i Wollmeise, fra Lillesøsterkjolen fikk dermed bli små tøfler og ei lue. De blårgrønne tøflene er rester etter et eller annet, sånn med farge og garntykkelse kan det stemme at dette ble til overs etter denne vesten....


Disse tøflene er strikket etter noe jeg hadde liggende, printet ut for flere år siden, og uten navn. Det finne nok sikkert masse lignende om man gidder å søke seg gjennom Ravelry. 


Lua er kyselua fra Strikk til smårollinger, i litt tynnere garn for å få en litt mindre størrelse. Det er jo greit om lua og tøflene matcher når kjolen er i bruk!

Jeg strikker ikke bare babystrikk altså, jeg har snart et par andre ting ferdig også, så neste innlegg blir kanskje babyfritt??

7 kommentarer:

  1. Yndig babystrikk! Det kan bli mye fint av restegarn.

    God tirsdag fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Så søte småting, og kjekt at det kan bli så fine ting av restegarn :)

    SvarSlett
  3. Veldig fine småting. Søt lue, den likte jeg godt :)

    SvarSlett
  4. Så søtt! Deilig å få brukt opp noen rester. Jeg har gått løs på finullrestene mine denne uka:)

    SvarSlett
  5. Så fine ting du har lager av restegarn! Alltid godt å få brukt opp litt :)

    SvarSlett
  6. Så søte, både tøflene og lua! Veldig kjekt når man får brukt opp litt restegarn, og attpåtil til noe så fint :)

    SvarSlett
  7. Restegarn er gøy! Fine små sko, og en søt lue. Man kan lage utrolig mye forskjellig av smårester, ikke alltid så mye som skal til.

    SvarSlett