søndag 15. mars 2015

Vårsol og sommerkjole

Denne sommerkjoler har jeg sett på lenge, og plutselig var garnet på salg, og da passet det jo fint å starte. Kjolen er Kjole med tvist,  fra Pickles, og er en enkel sommerkjole. 


Det morsomme med kjolen er fletten bak. Den var vanskelig å ta bilde av, det beste er nok å ta bilde når den er i bruk, kanskje det kommer etter hvert...


Kjolen finnes bare i barnestørrelser (så vidt jeg vet) , men jeg kjøpte garn i andre farger for å improvisere en til meg selv. Det blir ikke før neste år, for denne sommeren vil det være en voksende mage i veien. Garnet er forresten Pickles summer wool, en ull- og bomullsblanding som finnes i mange herlige farger. 

5 kommentarer:

  1. Kjempe fin kjole, spennende med eget prosjekt også! Kos deg med voksende mage :)

    SvarSlett
  2. Så koselig med familieforøkelse i sikte! Kjolen er jo kjempefin! Var inne og kikka på bildene på mønsteret, men har ingen småjenter å strikke til.

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem

    SvarSlett
  3. Det var ein fin kjole med ein artig vri. Lukke til med baby i vente :)

    SvarSlett
  4. Den kjolen er så fin! Likte fargene du har brukt :) Morsomt at du skal lage en til deg selv også, det blir sikkert bra!

    Fant bloggen din ved et tilfeldig googlesøk om Symregarn. Jeg har nemlig akkurat bestilt det, og fått i posten og ble litt skuffet over at det var såpass stivt (og litt stikkete). Derfor lurer jeg på om du fant noen triks for å gjøre sjalet du strikket mykere?

    SvarSlett
  5. Så koselig med baby i sikte :-)) Kos deg med voksende mage :-))
    Super flott kjolen - veldig stilig flettene.
    Vår hilsen til deg.

    SvarSlett