mandag 9. mars 2015

Det går mye i babystrikk for tiden, og dette er siste tilskudd. Sparkebuksa er fra boka Strikk til smårollinger, og ble strikket i en nøytral farge, så da har det ingenting å si om det kommer ei lillesøster eller en lillebror.


Jeg valgte størrelse 0-3 måneder, men strikket på et hakk større pinner enn i oppskriften. Det var fordi jeg absolutt ville bruke dette garnet i denne fargen. Semilla fra BC garn er ren ull, og blir mykt og godt etter en vask. Dette ble kjøpt i høst, på garnbutikken Fortuna,  da jeg var innom på strikkekafe. Egentlig skulle denne fargen være kontrastfarge i en genser til meg selv, men ville heller bli sparkebukse! (trenger ikke nevne at jeg gikk tom for garn helt på slutten og måtte bestille mer, og dermed har mer enn nok til å lage genseren jeg hadde planlagt....) 


Om jeg skal få klage litt, så må jeg si at oppskriften i boka ikke var så lett å følge. Som erfaren strikker gikk det helt fint, men jeg ville nok ikke anbefalt denne til en nybegynner. Jeg vet ikke om dette gjelder alle oppskriftene i boka, siden dette er den første jeg strikker. Det er mange fine plagg, så jeg har ingen problemer med å strikke flere, selv om hjernen innimellom kanskje må jobbe litt ekstra! 

4 kommentarer:

  1. Så herlig bukse og enig med deg i at det var en fin farge som passet buksen godt :)

    SvarSlett
  2. Lekker sparkebukse! Så enig med deg. Det kommer ofte godt med å være en erfaren strikker. Desto hyggeligere når det går som fot i hose.

    Klem

    SvarSlett
  3. Fin sparkebukse! En fin farge du har brukt, som absolutt kan brukes til begge kjønn:)

    SvarSlett
  4. Kjempe fin bukse i herlig farge. Synes ofte oppskrifter er ment for de med litt erfaring, ofte mangler en del beskrivinger som en gjerne ser på som selvfølgelige.

    SvarSlett