torsdag 27. november 2014

Lilla sky

Nesten alle årets julegaver er ferdige, og enda har ikke desember startet! Tidlig ute i år, for en gangs skyld! 


Tidligere i høst kom en forespørsel fra storesøster om jeg kunne strikke en hals hun hadde funnet på nettet. Hun ønsket seg nemlig en slik til den lille prinsessen. Det viste seg at halsen var denne fra Garnstudio, så det be jo en enkel sak. Siden halsen er til voksen, endret jeg bare litt på pinnestørrelse, og endte opp med en hals som nok passer ei lita jente de neste årene.


Frøkna er glad i lilla, og jeg hadde litt lilla av både det ene og andre. Litt lilla rester i merino og silke fra sommertoppen min, og sammen med litt lilla Silk Mohair fra svigermors jakke ble det en god og myk hals, sånn passe fluffy og pusete som jeg håper 4-årige prinsesser liker....
Jeg improviserte litt på heklekanten rundt også, da det å lese hekleinstruksjoner ble litt for vanskelig en sen fredagskveld....

Så nå kan jeg vel strikke til meg selv igjen? Har fortsatt ikke funnet vottene mine, og har derfor startet på et nytt par....Da dukker nemlig de gamle helt sikkert opp i det jeg fester den siste trådenden....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar