tirsdag 11. november 2014

Helgestrikk!

I helga var Mr. Melkebart og jeg på tur, og koste oss med langhelg sammen med søster/tante/svoger/onkel/pappa/bestefar/nevø/fetter/niese/kusine (sånn omtrent). Alle som hr tatt fly sammen med en treåring vet at det ikke nødvendigvis tilsier strikketid, men siden min treåring helst ville "lese" boka si alene fikk jeg lagt opp til en sokk på turen.


Sokken er Hermione's Everyday Socks, og det egner seg utmerket til sånt spraglete sokkegarn, som jeg visstnok har veldig mye av..... 


I løpet av helgen ble det strikket litt til, og garnet og fargene ble finere og finere. Dette er fra Franziska Uhl og ble plukket opp da jeg tok en liten avstikker innom en garnbutikk i Berlin i sommer. Fargen heter "Tulpen", altså tulipaner, og sokken kan jo minne litt om en liten blomstereng.


Litt lengre inn i helga, ja faktisk egentlig ganske på tampen av helga ble til og med sokk nummer to startet. Nå er hverdagen her igjen, og kanskje blir sokkene ferdige i tide til å starte noe nytt før den neste helga rekker å starte! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar