mandag 13. oktober 2014

Oppdatert sokkeskuff

Sokkeskuffen får stadig nytt påfyll her i huset. Jeg er ikke helt i mål enda, siden jeg sliter sokker raskere enn de fleste og dermed stadig vekk trenger nye par. Men, det vokser seg stadig til, og kanskje blir det etterhvert nok.... Det er ikke ofte alle par er rene samtidig, men siden det gikk ei maskin med ullvask i går er det kun paret på føttene som ikke fikk være med.


Som dere ser er jeg glad i striper. Og farger. Alle verdens farger faktisk, det meste er representert. Jeg har selvsagt favoritter. De helt til venstre for eksempel, de liker jeg godt. De får litt mer tid på føttene enn de grønne og oransje i midten, for eksempel. De er nemlig litt trange helt øverst, og dermed litt vanskelige å få over hælen. Men, brukt blir de alle, og de slites vel ut en dag alle sammen. Derfor fortsetter jeg stadig sokkestrikkingen, det er jo så moro!

5 kommentarer:

  1. Alle regnbuens farger, jo! Så fine! Tynne ullsokker er det beste som fins.

    SvarSlett
  2. Her var det mange herlige farger, ja! Veldig kjekt å ha varme ullsokker klare til kalde høst- og vinterdager :)

    SvarSlett
  3. Imponerende samling! Sokker er morsomt å strikke og kjekke presanger. Selv går jeg helst i tøfler eller sko inne, men selv om jeg ikke trenger så mange par selv, er det stadig sokker på pinnene her i huset. Og til sokke- strikkinga er det bare å boltre seg i farger slik du har gjort.

    Klem fra Ingunn som ønsker god tirsdag.

    SvarSlett
  4. Så herlig med mange sokker! Jeg la nettopp inn et innlegg i bloggen min der jeg funderer på hvor mange par man egentlig kan unne seg? ;) Det er jo så mange fine mønstre og farger! Tynne sokker er supert høst, vinter og vår!

    SvarSlett
  5. Fine! Hvis sokkene er trange øverst er det lurt å plukke opp oppleggskanten. Det gjør jeg på baby/barnesokker og det blir som en blondekant nesten, som strekker seg langt ut når sokken er på ��

    SvarSlett