torsdag 11. september 2014

Vinterhule

Pusen i huset får stort sett komme og gå som han vil. Om sommeren er han mest ute, men nå om høsten liker han å tilbringe dagene innendørs. Til vinteren vil han nok også være mest inne, men hva når han er ute om natta? Jeg har lenge fundert på løsninger som gjør at han kan holde seg varm og tørr når han er ute over lengre tid. 


Med oppskriften Cat cocoon fikk jeg en sjanse til å plukke frem det jeg hadde av tovbart garn, og med dobbel tråd på tykke pinner gikk det raskt. Brukt ble blant annet noe Drops Andes, Dale Heilo, Drops Nepal og Vamsegarn fra Rauma. I tillegg til hulen strikket jeg en runding til å ha i bunnen, slik at den ble ekstra god å ligge på.
Tovingen gikk ikke helt som planlagt, den ble litt slapp i fisken og ville ikke stå av seg selv. Siden den ble såpass stor og det var romslig med plass inne i hulen, løste jeg problemet med å legge skumplater inne i sidene for å holde taket oppe. Med et ekstra teppe og tovet ullteppe inni ble det da akkurat passe plass til pusen (og forhåpentligvis for liten til de store nabopusene....).

Denne har nå havnet under terrassetrappa, hvor det er tørt og vinden ikke kommer til, og hvor pusen i i månedene som kommer har et lite tilholdssted dersom han skulle fryse.



2 kommentarer:

  1. Det er ikke alle puser som har slik luksus!

    SvarSlett
  2. Der blir det nok godt og varmt, ja. Heldige pusen som har så flink matmor! :)

    SvarSlett