mandag 8. september 2014

En gammel favoritt

Man vender ofte tilbake til favoritter når man skal strikke gaver. Ting man kanskje har strikket til seg selv og brukt masse, eller som man har strikket til andre og fått fine tilbakemeldinger om. Ei venninne skal få seg sjal/skjerf til bursdag, eller, det blir vel mer julegave egentlig siden jeg ikke rekker å møte henne før nærmere jul. En av mine favoritter er Hitchhiker, som jeg har strikket to av til meg selv (en rød en strikket for to år siden, masse brukt, og en rosamelert som ble ferdig i sommer, men som har rukket å bli brukt en del allerede).


Denne versjonen er strikket i Verdant Gryphon's Bugga!, som i tillegg til merino og nylon inneholder litt kasjmir. Det gjør underverker på mykheten, og gjør at det ikke klør når man legger det inntil halsen. Fargen er Blue Metalmark, og er altså noe mer blålig enn det som vises på øverste bilde, kanskje noe mer sånt som på bildet under. Lys grått med nydelig blåskjær.


Jeg tviler ikke på at det blir flere Hitchhikere i fremtiden. If it ain't broke, why fix it?


4 kommentarer:

  1. Nydelig sjal! Skjønner at dette er en gjenganger. Det ligger så fint rundt halsen på mønsteret.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Det er kjekt med slike favoritter! Veldig fint sjal og for en flott gave!

    SvarSlett
  3. Favoritter kan man like. Nydelig ble det :)

    SvarSlett
  4. Nydelig farge! Tror nok det kommer til å falle i smak.
    Hitchhiker er en av mine favoritter også og tror jeg må prøve meg på ett med hullmønster.

    SvarSlett