mandag 12. mai 2014

Skomakerens barn

Man skulle jo tro, at så flink som jeg er å strikke sokker til meg selv, så har vel Mr. Melkebart skuffene fulle også? Men, neida! Han gikk gjennom hele vinteren med bare et par hjemmestrikkede ullsokker, og de har nå blitt altfor små og varer definitivt ikke en sesong til! 


Den spede starten på målet om å fylle på Mr. Melkebarts sokkeskuff.... Et par enkle, glattstrikkede sokker, med noen striper vrangstrikk på skaftet. Disse er strikket i rester av Arwetta, et av de aller beste sokkegarnene, spør du meg. Slitesterkt og mykt. Forhåpentligvis blir det flere par før høsten kommer, men om skuffen hans blir like full som min, det tviler jeg nok på. Til det vokser han for fort enda....

2 kommentarer:

  1. Hoho vet om den problemstillingen, jeg dytter den bare videre te min mor;)

    SvarSlett
  2. Jeg innrømmer også at mamma strikker til mine barn... egentlig kunne jeg gjort det selv, men hun tar sin ære i å fylle skuffen til alle barnebarna, og da vil jeg ikke drepe gleden (og helt ærlig er det deilig at det hver høst kommer masse ullsokker i rett størrelse og farger)

    SvarSlett