fredag 25. april 2014

Fredagskveld

De siste lille stundene av kveldssol ble utnyttet da jeg kom hjem fra jobb. Jeg skal jobbe mesteparten av helga, men håper å få tid til litt strikking innimellom. Disse sokkene ble startet på flyet hjem fra USA-ferien, og ble ferdige for noen dager siden.


Sokkene er V Junkie fra boka Socktopus som ble kjøpt på ferie. Garnet ble også kjøpt på ferie, dette er sokkegarnet Tough Love Sock fra Sweet Georgia. Det har jeg strikket med en gang før, da ble det en sparkebukse som ble mye brukt til Mr. Melkebart, og som nå også har vært i bruk av en liten nevø. 


Fargen er Rosebud, som er mest rosa, med innslag av litt gult innimellom, akkurat som disse fine rosa rosene med litt gult i kantene. Lille niese på snart fire lurte fælt på om jeg strikket sokker til henne da jeg holdt på i påska, siden de var rosa, liksom. Så nå håper jeg det er nok igjen til et par rosa sokker som passer en stor fireåring til høsten også....

2 kommentarer:

  1. Stilige sokker! Klar veslemor må få rosa tante-sokker. Jeg følger med...

    Klem

    SvarSlett