fredag 21. mars 2014

Stripejakke

Før jul var svigermor på besøk og hun hadde med seg noe herlig garn, lokalt fra Oregon, USA. Det var forresten kjøpt på The Knitting Bee, som jeg har skrevet om her. Jeg lurte litt på hva jeg skulle bruke garnet til, og konkluderte til slutt med at dette var perfekte farger til ei lita prinsesse. Eller, så lita er hun ikke lengre da, hun blir jo fire år til sommeren! Jeg tok utgangspunkt i en rillestrikket jakke fra Garnstudio, og improviserte litt underveis. Jeg tror nok jakken kanskje ble et hakk for stor, men det er jo bedre enn for liten, ikke sant?


Den kan nok kanskje brukes ganske snart, men varer forhåpentligvis kanskje et år eller to inn i fremtiden også! Da jeg i tillegg fant Ballerina-knapper i lageret mitt, så ble jo jakken helt perfekt!


Her pakkes det for livet, årets USA-tur starter i natt sånn cirka klokka 0400. Da skal jeg nok sannsynligvis innom The Knitting Bee, og muligens også en eller to av de andre 31 garnbutikkene i 25 kilometers omkrets rundt Portland (tenk dere det, 32 garnbutikker!!)

4 kommentarer:

  1. god tur! Det hørtes ut som en spennende tur!

    SvarSlett
  2. Så flott jakke! Her pakkes det for tur til andre siden av kloden, usa turen blir i mai! Ha en riktig fin tur, husk strikk til flyet og happy Knitting!

    SvarSlett
  3. Kjempefin jakke! Godt den er litt stor så har dere glede av den lenge.

    God tur til Portland!
    Kos deg i garnhyllene!

    Klem

    SvarSlett
  4. Kjempefin jakke! Nydelige farger sammen :)

    SvarSlett