tirsdag 11. mars 2014

En gang strikker, alltid strikker....

Jeg er på kurs i Bergen. I går formiddag ruslet jeg bortover Bryggen på vei inn til sentrum, og da ble jeg litt kald om ørene. Jeg hadde glemt igjen lue hjemme i Trøndelag, og tenkte at, jo da, nå hadde det gjort seg med ei varm og god lue. De fleste andre ville vel funnet nærmeste H&M og kjøpt seg ei lue for 99 kroner og vært fornøyd med det.
Men er man strikker, så er man strikker. Jeg fant en garnbutikk, kjøpte garn og strikkepinner, og strikket lua selv.


På jernbanestasjonen i Bergen ligger Norwegian Spirit. De har et godt utvalg av garn og pinner, og fører blant annet garn fra Rowan, Lang, Hillesvåg, Kauni og Drops. Jeg falt for garnet Rowan Lima, et ganske tykt garn i fine farger. Fargen her er gul-beige, kalt Bolivia. Siden jeg ikke hadde pinner i rett størrelse i kofferten (ja, for jeg hadde med tre andre strikketøy også da...), måtte jeg kjøpe dette også. Litt strikking på kurs, litt strikking på hotellet i går kveld, og så var det jammen meg ei ferdig lue! 


Litt dårlig hotellrombelysning og mobilkamera gir litt dårlige bilder, men lua ble fin den! Lua er Barley fra tin can knits Simple Collection, litt rette og litt vrange masker, og absolutt ikke noe hokus pokus. Litt skuffet i dag morges da temperaturen ikke tilsa at det var bruk for lue, men i ettermiddag kom det litt vind og da var jeg snar å få den på hodet. Trenger jeg å si at jeg må tilbake i butikken i løpet av uka og kjøpe mer av dette garnet slik at andre også kan få gode, varme luer???

2 kommentarer:

  1. Kjekt med garnbutikker som fører ekstra fint garn, og så skal vi unne oss litt ekstra når vi er ute og reiser. Lua di ble skikkelig fin!

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Hihi! Kjenner tankegangen, ja! Fon lue som viste frem det flotte garnet.

    SvarSlett