mandag 17. juni 2013

Laodice

Noen som husker at jeg fant garn på Bondens Marked?

Det burgunderfargede skulle bli gave og det ble det jammen meg også. Et lite, lett sjal ble det. Laodice var enkelt å strikke selv om jeg aldri fikk mønsteret helt i fingrene.


 Ikke det at jeg ble helt fornøyd med garnet. Det viste seg å være vanskelig å få mykt etter vask. Først skylte jeg det i Milo, uten at jeg syntes det hjalp på stivheten. Deretter ble det med i ullvasken med Nøstebarnsåpe, men det var fortsatt noe stivt og litt stikkete....Så hvis noen har gode forslag til hvordan man skal få garnet Symre fra Telespinn mykt og godt, så tar jeg gjerne i mot tips.




1 kommentar:

  1. Flott sjal og kjempe fin farge. Eg har aldri prøvd garn frå telespinn så eg har inga erfaring med det garnet.

    SvarSlett