torsdag 18. april 2013

Gammel hund lærer nye triks...

Jeg tror ikke det er veldig mye man IKKE kan lære ved hjelp av YouTube. Under garnoppryddingen nevnt i forrige innlegg fant jeg som sagt en pose merinorester. Plutselig satt jeg foran skjermen og lærte meg å hekle bestermorruter. Eller oldermorruter. Slik jeg har forstått det, er det det samme.
Når man i tillegg kan bruke Hobbyuglas flotte beskrivelse av sammenhekling ble disse rutene plutselig heklet sammen.


Jeg skjønte at jeg kom til å gå tom for rødt garn først, så da endte dette opp med å bli et lite teppe. Akkurat nå er det Mr. Melkebarts rev som nyter godt av dette, men jeg lurer på om det finnes ei lita prinsesse som har fått ny dukkevogn og trenger et lite vognteppe?


Tepper sendes derfor ved første anledning sørover. Kanskje skulle det ha vært rosa, men det får bli neste gang. Og jeg er allerede i gang med flere ruter, i andre farger. Dette var moro!

3 kommentarer:

  1. Så fint teppe! Synes reven ser ut til å kose seg veldig. Dere må nok beholde dette. Så fint at du har lært noe nytt. Det er gøy å hekle. Lykke til!
    Må legge til at dette teppet er utrolig fint til å være ditt første. Talent!

    Klem

    SvarSlett
  2. Det ble riktig så fint dette teppet ditt. Nydelige farger du setter sammen. Du får nok til å lage deg et stort et som du beholder selv. En utfordring,eller?
    Klem

    SvarSlett
  3. Søtt teppe! Reven liker sikkert også å ha det godt og varmt!
    God helg!

    SvarSlett