lørdag 3. november 2012

Det enkle er ofte det beste...

Jeg har strikket det enkleste som finnes. Tynne ullsokker, i tynt ullgarn. Helt enkle, med vrangbord, forsterket hæl og rund tåfelling. Etter en titt i skapet fant jeg lite hjemmestrikkete ullsokker til meg selv. Gensere, ja, luer, votter, skjerf og halser, det har jeg mye av. Men veldig lite sokker. Så, før jeg for fullt setter i gang med julegavene, måtte det bli et par helt enkle ullsokker til meg selv.


Garnet er Sandnes Fantasy, et tynt, nylonforsterket sokkegarn. Strikket på pinne 2 mm, og som sagt, helt enkle, uten oppskrift, tilpasset foten min for perfekt passform! Må nok ha flere slike...

2 kommentarer:

  1. Ja da e da når da gjeld tjukkelabbar.... Kvifor lage masse dill på dei.

    SvarSlett
  2. Imponerende arbeid på pinner nr 2! Enkle, ja vel, men det tar sin tid med så tynne pinner. Riktig fin farge på garnet.

    Ønsker deg ei ny fin uke!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett