mandag 23. juli 2012

Litt sånn retro Fana....

Fanagenseren er alltid populær, en av de gode, gamle klassikerene, sammen med blant annet Mariusgenseren. Mariusgenser har jeg, men Fana, det ville jeg også gjerne ha. Bare litt annerledes enn den klassiske. Da jeg slo klørne i et hespe Wollmeise 100% i fargen Red Hot Chili for en tid tilbake, skjønte jeg at dette hadde potensiale til å bli noe kult. Så da ble det Fana, litt annerledes, og kanskje litt sånn retro. Fargemessig har jeg hvertfall den følelsen. Underveis var jeg litt i tvil, fargeskiftene i Wollmeisen kom litt raskere enn jeg hadde trodd, men til slutt ble jeg fornøyd. Veldig fornøyd!


Genseren kom av pinnene lørdag kveld, og har vel stort sett vært i bruk siden (bortsett fra når jeg har måttet finne frem "scrubs'en" på jobb da). Nå er jeg ikke den som vanligvis bruker knalloransje og gule farger, men svart toner denne såpass ned at det bare blir sprekt. I tillegg har jeg, som dere ser, kuttet ut alle de klassiske Fana-stripene, og bare strikket rutemønster nede og i halsen, samt stjernene i rundfellingen. Mønsteret er Sandnes sin Fana med rundfelling fra heftet Til Fjells 1011, litt modifisert for å få den litt smalere.


Det svarte garnet er Drops Fabel, genseren ble dermed lett og luftig, på bare vel 300 gram. Helt fin til årets Trøndelagssommer med 8 grader og pissregn, med andre ord!
Bildene er ikke de beste, grått og trist som det er, og uten noe fotograf tilstede ble det litt selvutløserforsøk for å få til noe brukbart...

1 kommentar: