mandag 26. desember 2011

Romjulsstrikking og litt julegaver

Da er julegavene utdelt og pakket opp, og forhåpentligvis er alle fornøyde. En liten gutt fikk i følge moren hakeslepp da han fikk se denne, og var ganske så fornøyd! Her i huset lå det en del ull under juletreet, fra meg fikk vel nesten alle noe hjemmestrikket. Sitteunderlagene til mamma og pappa har jeg blogget om før, lillesøsters hals likeså. Min niese fikk, i tillegg til ullbukse, også hals, lue og sokker (sokkene ble ikke med på bildet...) i samme garn og farger.


Bloggen liker bildene på skeiva for tida, så det får bare være sånn... Halsen er strikket etter denne oppskriften, noe modifisert for å passe ei jente på halvannet år. Vottene er rillestrikka votter fra Nøstebarn-boka.

Tidligere fikk dere se en liten sniktitt. Det var pulsvarmere til storesøster. Disse er strikket i Bugga, i fargen "Sundowner Moth", en dyp lilla farge. Jeg brukte denne oppskriften og de var morsomme å strikke. Jeg brukte en rest hvit Sisu som kontrastfarge.



I samme garn og farge fikk hun også et Currituck shawl.


Og svogeren fikk sokker, det ønsket han seg! Siden herresokker i størrelse 43 ikke er det morsomste å strikke, så ble det litt strukturstrikk, inspirert av Escalator Socks. I rød Sterk og grå Big Fabel er dette tykke og varme sokker!


Nå er det romjulsstrikking, og da er det endelig lov å strikke noe til seg selv igjen. En genser til meg selv er på pinnene, og diverse rester i Alpaca skal bli flere par sokker til Mr. Melkebart...
Fortsatt god jul til alle sammen!

7 kommentarer:

  1. Så mye fint du har laget! Synes dette sjalet ble ekstra flott. Morsomme pulsvanter også. Ha en fin romjul!

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Så mye fint du har laget til jul:) Kjempestilig "traktorhals", ble nok en fornøyd gutt der ja:)
    Ellers synes jeg du har en flott blogg med masse fint:)Legger meg som følger og legger deg til i bloggrullen min:)
    Hilsen fra Marianne

    SvarSlett
  4. Hei Marihøna,

    Du vant julelotteriet på bloggen til Strikk innom! Kan du sende meg adressen din? Du kan gjerne bruke dette skjemaet:

    http://www.strikkinnom.no/kontakt_oss.php

    SvarSlett
  5. WoW effektiv og snilt av deg :) Mange fine gaver! Si meg hvor kjøper du garn hen? Mye fine farger, jeg har mista lysta helt og trenger inspirasjon!^^

    SvarSlett
  6. Takk alle sammen! Renathe: Jeg kjøper garn litt her og der. Bruker mye Drops-garn, men liker å unne meg litt "luksus" fra utlandet..gjerne fra Etsy, Sweet Georgia Yarn eller Sundara Yarn. Har også fått tak i litt Wollmeise og Bugga via Hobbyboden.com....

    SvarSlett
  7. På vegne av svoger, niese og meg selv, sier vi bare tuuuuusen takk:-)

    SvarSlett