søndag 9. oktober 2011

Rullegenser

Denne genseren har egentlig vært ferdig i månedsvis. Grunnen til at den ikke har blitt blogget er fordi bildene ikke var så fine og jeg hadde planer om å ta nye.  Men nå har genseren havnet hos mottakeren, så da blir det ikke nye bilder med det første. Kanskje et actionbilde etterhvert??


Denne er strikket etter mønsteret rullegenser fra "Strikk til Nøstebarn". Garnet er Drops Safran bomullsgarn, i de spreke fargene petrol, appelsin og gul vanilje. Med modifikasjoner på grunn av garntykkelse og strikkefasthet håper jeg at jeg endte opp i ca størrelse to år, noe som tilsier at det skulle bli en passende vår-/sommergenser til min lille niese som fyller to neste sommer. 

Spreke farger!!!

Safran har jeg ikke strikket med før, men det var mykt å strikke med. Synes å huske at det delte seg litt, noe som er litt irriterende, men det er et veldig greit bomullsgarn til sommerlige barneklær! Kjøpte mer av det på Drops-salget i sommer, så et blir nok flere sommerplagg etterhvert. På denne genseren gikk det med litt under et nøste av hver farge.


2 kommentarer: